English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011

Η Βίβλος των Νεκρών AIΓΥΠΤΟΣ

Ως Βιβλίο των Νεκρών αναφέρονται αρχαία αιγυπτιακά κείμενα, γραμμένα αρχικά πάνω στις σαρκοφάγους και αργότερα σε παπύρους που θάβονταν μαζί με το νεκρό, στο εσωτερικό των σαρκοφάγων.  

Τα Βιβλία των Νεκρών περιέχουν συλλογές από επωδούς, αριθμούς και μαγικούς τύπους για χρήση από τους νεκρούς στη μεταθανάτια ζωή.  Είχαν το ρόλο να καθοδηγήσουν τους νεκρούς στις διάφορες δοκιμασίες που θα συναντούσαν πριν φθάσουν στον Κάτω Κόσμο. 

Συνήθως περιείχαν και εικόνες που έδειχναν τις δοκιμασίες στις οποίες θα υποβαλλόταν ο νεκρός...Η  πιο σημαντική ήταν το ζύγισμα της Ψυχής του νεκρού σε σχέση με την Αλήθεια που έκανε Ο Άνουβις : Η καρδιά του νεκρού ζυγιζόταν αντίστοιχα με ένα φτερό και αν η καρδιά δεν βάραινε από αμαρτίες, επιτρεπόταν να προχωρήσειι. Ο θεός Θωθ κατέγραφε το αποτέλεσμα και το τέρας Αμίτ περίμενε εκεί κοντά για να καταβροχθίσει την καρδιά, αν δεν περνούσε τη δοκιμασία. 

Οι παλαιότερες εκδόσεις του βιβλίου χρονολογούνται από τον 16ο αιώνα π.Χ. και εμπεριέχουν παλαιότερα κείμενα από το 2000 π.Χ. (" κείμενα των Σαρκοφάγων ") και από το 2600-2300 π.Χ. (" κείμενα των Πυραμίδων ").Το κείμενο συχνά ήταν γραμμένο για το συγκεκριμένο άτομο και έτσι κανένα αντίγραφο δεν είναι ολόιδιο με κάποιο άλλο......
. 
Το Βιβλίο των Νεκρών για τον γραφέα Άνι, ο " Πάπυρος του Άνι "έχει συνολικά μήκος 28 μέτρων και αποτελείται από τριάντα επτά φύλλα.

  • ΠΑΛΑΙΌ ΒΑΣΊΛΕΙΌ
Το Βιβλίο των Νεκρών αναπτύχθηκε από την παράδοση των ταφικών χειρόγραφων που χρονολογούνται από το Παλαιό βασίλειο της Αιγύπτου. Τα πρώτα ταφικά κείμενα ήταν τα Κείμενα της Πυραμίδας, όπου χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην πυραμίδα του βασιλιά Unas της 5ης δυναστείας, γύρω στο 2400 π.Χ.. 

  Τα κείμενα αυτά γράφτηκαν στους τοίχους  των ταφικών θαλάμων  εντός της  πυραμίδας, και ήταν αποκλειστικά για τη χρήση του  Φαραώ. Τα Κείμενα  της Πυραμίδας  γράφτηκαν σε ένα ασυνήθιστο ιερογλυφικό ​​στυλ; τα ιερογλυφικά που εκπροσωπούν ανθρώπους ή ζώα που ακρωτηριάζονταν έμειναν ατελείς, πιθανότατα να αποτραπεί να προκαλούν βλάβη στο νεκρό Φαραώ. 

Ο σκοπός των Κειμένων της Πυραμίδας ήταν να να βοηθήσει τους νεκρούς Φαραώ να πάρουν τη θέση τους μεταξύ των θεών, ιδίως για να  επανασυνδέθουν με τον θειικό πατέρα  Ra.Προς το τέλος του Παλαιού Βασιλείου, τα Κείμενα της Πυραμίδας  έπαψε να είναι αποκλειστικά βασιλικό προνόμιο, και εγκρίθηκαν από περιφερειακούς κυβερνήτες΄.  

  • ΜΕΣΑΊΟ ΒΑΣΊΛΕΙΟ
 Στο μεσαίο βασίλειο προέκυψαν τα Ταφικά Κείμενα όπου χρησιμοποιούνταν μια νεώτερη μορφή της γλώσσας,ξόρκια και για πρώτη φορά εικόνες.Τα ταφικά κείμενα γράφονταν στο εσωτερικό του φέρετρου αν και μερικές φορές βρέθηκαν στους τοίχους των τάφων και σε παπύρους,επίσης ήταν στην διάθεση πλουσίων ιδιωτών όπου παρουσιάστηκε ραγδαία αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που θα μπορούσε να αναμένει για να συμμετάσχουν στη  μετά θάνατον ζωή, μια διαδικασία  η οποία έχει χαρακτηριστεί ως  «εκδημοκρατισμός της μετά θάνατον ζωής".




Το Βιβλίο των Νεκρών αναπτύχθηκε για πρώτη φορά στης Θήβες προς την αρχή της δεύτερης ενδιάμεσης περιοδου, γύρω στο 1700 π.Χ. Η πρώτη γνωστή εμφάνιση  με ξόρκια που περιλαμβάνονται στο Βιβλίο των Νεκρών είναι από το φέρετρο της βασίλισσας Mentuhotep(Μουθεχοτεπ), της 13ης δυναστείας,όπου τα ξόρκια περιελήφθησαν μεταξύ στα παλαιότερα κείμενα της  Πυραμίδας  και στα Ταφικά κείμενα.Με τη 17η δυναστεία, το Βιβλίο των Νεκρών είχε γίνει ευρέως γνωστό όχι μόνο για τα μέλη της βασιλικής οικογένειας, αλλά και σε αυλικούς και άλλους αξιωματούχους. Σε αυτό το στάδιο, τα ξόρκια ήταν χαρακτηριστικά αναγραφόμενα στα σάβανα,(σεντόνια τυλιγμένα γύρω από το νεκρό), αν και περιστασιακά βρίσκονταν γραμμένα σε φέρετρα ή σε πάπυρους.

  • ΝΈΟ ΒΑΣΊΛΕΙΟ
 Το Νέο Βασίλειο είδε το Βιβλίο των Νεκρών να αναπτύσσεται  και να διαδίδεται περαιτέρω 
 Το πιο διάσημο ξόρκι ήταν το «Στάθμιση της Καρδιάς»,που έγινε γνωστό από την εποχή της Χατσεπσούτ και του Tuthmose ΙΙΙ, c.1475 π.Χ..

Από την περίοδο αυτή και μετά το Βιβλίο των Νεκρών ήταν συνήθως γραμμένο σε ένα πάπυρο, και το κείμενο παρουσιάζονταν σαν αυτοκόλλητο σήμα.Στην τρίτη ενδιάμεση περίοδος, το Βιβλίο των Νεκρών άρχισε να εμφανίζεται στην ιερατική γραφή, καθώς και στα παραδοσιακά ιερογλυφικά.Κατά την 25η και 26η δυναστεία, το Βιβλίο των Νεκρών ενημερώθηκε, αναθεωρήθηκε και τυποποιήθηκε.Ξόρκια είχαν παραγγελθεί και αριθμήθηκαν, για πρώτη φορά.

Αυτή η τυποποιημένη έκδοση είναι γνωστό σήμερα ως « κριτική αναθεώρηση της δυναστείας Saite ». Κατά την ύστερη περίοδο και πτολεμαϊκής περιόδου, το Βιβλίο των Νεκρών παρέμεινε με βάση την κριτική αναθεώρηση της δυναστείας Saite.Επίσης εμφανίστηκαν νέα ταφικά κείμενα, μεταξύ άλλων το βιβλίο της αναπνοής και Βιβλίου Διασχίζοντας την αιωνιότητα.

Η τελευταία χρήση του Βιβλίου των Νεκρών είχε τον 1ο αιώνα π.Χ., αν και κάποια καλλιτεχνικά μοτίβα που αντλούνται από αυτά ήταν ακόμα σε χρήση κατά τη ρωμαϊκή εποχή.

drtoxik:δεν εχω αναφερθεί αναλυτικά στα ξόρκια για τυχόν κινδύνους που μπορεί να κρύβουν!!!!!!
   πηγη:www.wikipedia.org                                                                                                           
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...