English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2010

Συνέντευξη Street Magic Art S.M.A.

Οι S.M.A. έρχονται από την συμπρωτεύουσα και αποτελούνται από τον Συνθέτη, Παραγωγό και Turntablist DJ Space και τον MC Disastah ή Αρχιτέκτονα . Χαρακτηρίζονται από τον κλασσικό “hardcore” ήχο του hip hop των 90’s σε συνδυασμό με παραγωγή που βασίζεται περισσότερο στη σύνθεση παρά στο sampling. Ο στίχος τους κυμαίνεται σε διάφορες κατηγορίες, κοινωνικοπολιτικός, χιουμοριστικός, battle rap κα. με αναφορές σε προσωπικά βιώματα και θεωρίες, αποφεύγοντας τις υπερβολές που χαρακτηρίζουν στιχουργικά το σύγχρονο hip hop. Έχουνε πάνω από μια 10ετία ενεργοί στον χώρο του ελληνόφωνου hip hop και την τελευταία 4ετία τέσσερεις δίσκους στο ενεργητικό τους, ένας εκ των οποίων με την κολεκτίβα Φιλική Εταιρεία (S.M.A., Sifu VERSUS, Αδάμαντας, DJ Sparky- T, Iso XL & Diveno)
Πηγή: Wikipedia

Συνέντευξη στον Ρενάτο Λέκκα..

1. ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΕ ΚΑΤΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ALBUM ΤΟΥ DISASTAH;


 DJ SPACE:   Έχουν ξεκινήσει ήδη οι ηχογραφήσεις για τον τρίτο κατά σειρά δίσκο των  S.M.A.

DISASTAH:  Τίτλο δεν έχουμε ακόμα. Έχουμε προχωρήσει.....
αρκετά στις ηχογραφήσεις, ωστόσο δεν βιαζόμαστε και προχωράμε με αργούς ρυθμούς, έτσι ώστε να προκύψει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Κοιτάμε να καλύψουμε ένα ευρύ φάσμα μουσικά και σε θεματολογία. Η νεκροψία θα δείξει.

2. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΙΠ ΧΟΠ;
DJ SPACE: Η ελληνική hip-hop σκηνή δεν είναι σε τόσο άσχημη κατάσταση όσο  πιστεύεται σήμερα. Υπάρχουν αξιόλογοι καλλιτέχνες σε γενικές γραμμές που διαφοροποιούνται μεταξύ τους ως προς τον ήχο και το στίχο τους και αυτό είναι καλό. Το σημείο όμως στο οποίο παρατηρείται δυσφορία στα αυτιά του ακροατή, είναι εκείνο όπου πολλοί προσπαθούν μέσα σε μια νύχτα να χριστούν καλλιτέχνες από     απλοί ακροατές. Κοινώς θεωρούν πως μπορούν να γίνουν 10 φορές καλύτεροι από τα συγκροτήματα που ακούν, με μηδέν προσπάθεια.
Σύμμαχός τους είναι οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο, όπου μπορεί ο καθένας να ανεβάσει ό,τι σαβούρα θέλει και όπου θέλει.     Δυστυχώς δεν μπορεί να σταματήσει αυτό και πιστεύω πως θα γίνει ακόμα πιο ευδιάκριτο στο μέλλον. Παρ’ ολ’ αυτά όμως η κατάσταση αυτή δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα αλλά είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Απλώς εδώ, λόγω του μικρού όγκου της hip-hop σκηνής, είναι πιο ορατή.

DISASTAH:  Ωραίο είναι. Όσο αφορά το θέμα με την πιτσιρικαρία που αποφασίζει να κάνει ραπ σε 2 νύχτες, δεν αποτελεί αυτό το κέντρο του ενδιαφέροντός μου και για να ακριβολογούμε καλά κάνει, δεν το απαγορεύει κανείς. Αλλά το να ξέρεις τη θέση σου, όπου και να βρίσκεσαι, είναι σημαντικό προνόμιο. Εγώ εστιάζω την προσοχή μου στους αντικειμενικά «επαγγελματίες» στο είδος και δεν ικανοποιούμαι απόλυτα. Θεωρώ ότι σε θέματα παραγωγής, έχουμε αρκετούς αξιόλογους, αλλά θέλουν δουλειά ακόμη.  Έπειτα, οι mc’ s θα ήταν καλό να έχουν λίγο μεγαλύτερη αίσθηση ευθύνης και να διαχωρίζουν σωστά τα: «τι γράφω, τι ηχογραφώ και τι κυκλοφορώ». Όπως επίσης να γνωρίζουν τα όρια που χρειάζεται να υπάρχουν όταν κάποιος ενστερνίζεται μία ξενόφερτη κουλτούρα.
Γενικά, δίνουμε πολύ εύκολα αξία σε έναν mc και επίσης πολύ εύκολα τον αποκαλούμε ανάπηρο. Δεν ισχύει τίποτα από τα δύο. Έχουμε πολλούς και πολύ καλούς mc’ s.
Έπειτα είναι το κοινό, οι στάμπες, τα κλισέ, ο πόλεμος του underground/ mainstream και λοιπές κακές συνήθειες. Δεν έχει ωριμάσει ακόμα το ελληνικό hip hop. Σκέψου ότι είναι ίσως η μοναδική «επώνυμη»  κουλτούρα όπου οι καλλιτέχνες πρέπει να ζητάνε κάθε 3 και λίγο απ’ το κοινό να «στηρίξει τη φάση». Κι αυτό επειδή η «φάση» μπουσουλάει. Όταν μάθει να περπατάει βλέπουμε…

3. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ?ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΝΕΑ ΜΕΛΗ,ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ,ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΣΧΥΕΙ;
DJ SPACE: Ισχύουν και τα δύο, δηλαδή έγιναν κάποιες αποχωρήσεις και εισήχθησαν νέα μέλη. Προς το παρόν όμως δεν υπάρχει κάτι νεότερο για κοινοποίηση.

DISASTAH: Ναι, αυτό.

4. ΕΠΕΙΔΗ ΣΤΟ kirikio ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΘΟΝΟ ΧΙΟΥΜΟΡ, ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΛΙΓΟ ΕΧΕΤΕ ΠΑΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ?ΑΝ, ΝΑΙ ΠΟΙΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΣΑΣ;
DJ SPACE: Εγώ που δεν το κρατώ αληθινό, έχω πάει πολλές φορές ή καλύτερα με έχουν πάει. Είναι μια πολύ καλή εμπειρία. Απλά πρέπει να είσαι καπνιστής και να πίνεις πολύ για να μπορέσεις να συμβαδίσεις με το κέφι και να επιβιώσεις γενικότερα.

DISASTAH: Εννοείται. Τα μπουζούκια είναι τέλεια. Την ψευτο-κουλτούρα και δήθεν σοβαροφάνεια την κρατάμε για τα τραγούδια μας. Αν έχεις καλή διάθεση και αρκετή υπομονή για να αντέξεις τη μουσική, τα μπουζούκια είναι ότι καλύτερο για να κυλήσει ωραία η νύχτα. Εγγυημένα πράγματα.
Ναι, έχω πάει αρκετές φορές. Δεν είναι του γούστου μου αλλά δεν πέρασα και άσχημα.

5. ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΡΑΠ ;

DJ SPACE: Οτιδήποτε συμφωνεί με την αισθητική μου.

DISASTAH: Ναι, φυσικά.



6. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ;

DJ SPACE: Δεν μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η ελληνική μουσική. Πολύ λιγότερα κομμάτια ξεχωρίζω, χρόνο με το χρόνο, ότι έχουν κάτι να προσφέρουν πέρα από «προσωρινό χοροπήδημα». Μειώνεται ολοένα και περισσότερο η διαχρονικότητα στα ελληνικά τραγούδια (εν συγκρίσει με παλαιότερες δεκαετίες, όπως πχ. τη δεκαετία του ’90). Τώρα ακούς ένα καινούργιο κομμάτι και ξέρεις ότι σε 2-3 μήνες δεν θα υπάρχει. Φυσικά την ευθύνη όλων αυτών την έχει αποκλειστικά η ελληνική μουσική βιομηχανία, που «αποφασίζει» το τι είναι καλό για να κυκλοφορήσει και τι όχι.

DISASTAH: Η ελληνική μουσική των τελευταίων χρόνων δεν μ’ αρέσει καθόλου. Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν αξιόλογοι καλλιτέχνες. Αλλά σκοπός δεν είναι να τους ψάχνεις ανάμεσα στο χάος, πρέπει να φαίνονται, να προωθούνται. Η Ελλάδα έχει κατά καιρούς προσφέρει σπουδαία μουσικά δημιουργήματα, αξέχαστες ερμηνείες και ανατριχιαστικούς στίχους. Αυτό δεν συμβαίνει πια. Έως ένα σημείο είναι εύλογο αυτό, λόγω του ότι η εποχή δεν προσφέρει ανησυχίες αντίστοιχης σημασίας με εκείνες που δημιούργησαν τα τραγούδια, στα οποία αναφέρομαι. Αλλά πέρα από αυτό τι να πιστέψω, ότι μας τέλειωσε το πνεύμα; Αξιόλογοι καλλιτέχνες υπάρχουν αλλά χάνονται στην μάζα των ευκαιριακών και πρόσκαιρων hit-makers. Και φυσικά τα ανάλαφρα κομμάτια χρειάζονται και το να χορέψουμε μέση με μέση  χρειάζεται, αλλά δε γίνεται να είναι το 90% της προβαλλόμενης μουσικής αυτό. Κατά την γνώμη μου, η μουσική είναι παιδεία και πολιτισμός και δεν πρέπει να φθείρεται αυτή της η ιδιότητα, άσχετα με το τι απαιτεί η εποχή. Έπειτα, η ελληνική μουσική βιομηχανία είναι μία ακόμα ελληνική βιομηχανία, χρειάζεται να σου πω περισσότερα;

7. ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΜΑΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ, ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ; ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΒΕΒΑΙΑ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ..

DJ SPACE: Λέγεται ότι «η κρίση σταματάει όταν κλείσεις την τηλεόραση». Σαφώς και υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην παγκόσμια οικονομία λόγω της κρίσης (αν και έχω μια ένσταση όσον αφορά τον όρο «κρίση» μιας και σε περιόδους κρίσης υποτίθεται ότι έχουμε αυξημένες τιμές και πλήρη απασχόληση, κάτι που δεν ισχύει αφού αυξάνεται το ποσοστό ανεργίας. Μάλλον για «ύφεση» μιλάμε), αλλά ο τρόπος που παρουσιάζουν αυτή την κρίση στα κανάλια είναι τουλάχιστον τρομοκρατικός. Προφανώς το θέμα «κρίση» πουλάει (=αυξημένη τηλεθέαση). Εκτός αυτού, είναι εύκολο να τα φορτώνει κανείς όλα στην κρίση όταν θέλει να καλύψει σφάλματά του ή ανευθυνότητα (βλέπε ελληνικά κόμματα). Και πέρα από όλα αυτά, εξακολουθείς να βλέπεις λαοθάλασσες στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης ακόμα και τις καθημερινές. Τι ακριβώς συμβαίνει τελικά? Μήπως δεν πλήττονται όλοι οι τομείς από την κρίση αλλά κάποιοι τομείς επωφελούνται κιόλας? Μήπως η κρίση στην Ελλάδα αντικατοπτρίζει τα «μαργαριτάρια» των ελληνικών κυβερνήσεων, τον χαοτικό πλέον Δημόσιο τομέα και την μη παραγωγικότητα όλων μας? Ποιος ξέρει… Το σίγουρο πάντως είναι πως ο χειμώνας θα είναι δύσκολος. Μακάρι να ρίξει καμιά νιφάδα τουλάχιστον.

DISASTAH: Να σου πω την αλήθεια, κάτι τέτοιες βαρύγδουπες ορολογίες, τύπου «βαρύς χειμώνας» τα άκουγα σε κάτι κομμάτια της Σωτηρίας Μπέλλου, που εκεί είχαν νόημα. Μια χαρά θα είναι ο χειμώνας. Οι άνεργοι θα μείνουν άνεργοι, οι επιχειρηματίες θα δηλώσουν κάτι ψιλά παραπάνω στην εφορία, και οι υπουργοί και λοιποί υπαίτιοι του προβλήματος θα μείνουν έξω απ’ τη φυλακή. Όταν μια ολόκληρη ράτσα είναι διεφθαρμένη, σε τέτοιο βαθμό που αποβάλλει τα ηθικά της στοιχεία, αν και όταν εμφανιστούν, η οικονομική κρίση δεν μπορεί να της κάνει απολύτως τίποτα.
Σε γενικές γραμμές έχει ζορίσει λίγο η διαβίωση, αλλά υπάρχουν τόσες πολλές άχρηστες συνήθεις που μπορεί να ελαττώσει ο κόσμος και να αλλάξει λίγο την καθημερινότητά του, για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Έπειτα, οι δουλειές είναι δύσκολες και τα χρήματα λίγα, αλλά αυτοί οι παράμετροι υπήρχαν έτσι κι αλλιώς στην ελληνική κοινωνία και τέτοιου είδους εμπόδια ξεπερνιούνται. Το πιο σημαντικό πρόβλημα, θεωρώ, είναι η ασάφεια για το μέλλον, επαγγελματικά, περιουσιακά, οικογενειακά και σε πολλούς άλλους τομείς. Στόχος μιας οργανωμένης κοινωνίας είναι να παρέχει στα μέλη του συνόλου της σιγουριά και ασφάλεια, το κατά δύναμη πάντα, όχι σύνταξη μετά θάνατον.
Όπως και να έχει αυτή η εικονική ή και όχι κρίση είναι ένα περιστατικό με ημερομηνία λήξης. Μάλιστα όταν θα τελειώσει, υπολογίζω ότι θα έχουν απαξιωθεί τόσο πολύ κάποια ιδανικά και στάνταρτ της σύγχρονης κοινωνίας που η πιο εξευτελισμένη μορφή επιβίωσης θα θεωρείται οικονομική ανάκαμψη. Τότε στην τηλεόραση θα λένε ότι η χώρα μας γλύτωσε από την κρίση.

8. ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΑΠΟ BLOGS ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ;

DJ SPACE : Τις περισσότερες φορές ναι.

DISASTAH: Δεν τα χρησιμοποιώ συστηματικά, αλλά τα θεωρώ χρήσιμη πηγή ενημέρωσης και διακίνησης πληροφοριών. Μάλιστα τα blog με τοπικό χαρακτήρα είναι χρήσιμα για τις επιμέρους κοινωνίες, όσο και οι τοπικές εφημερίδες.

4 σχόλια:

copy.x είπε...

ena megalo mpravo ston Renato !!!

Sakis Pasxalidis είπε...

Mpravo re Renato!! Panta tetia!!

kirikio είπε...

Ευχαριστούμε τους S.M.A και βέβαια τον συντάκτη μας Renato!

Renato Lek είπε...

σας ευχαριστω πραγματικά όλους...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...